Liptak Mark
Nemrég jöttek ki a közvélemény-kutató intézetek adatai, mely alapján az látszik, hogy érdemben nem változik a Fidesz támogatottsága (Mediánt kivéve), miközben manapság szinte már mindenki Fidesz-ellenessé vált. Joggal vetődik fel a kérdés: most rohad a narancs vagy sem? Tényleg ilyen jó a Fidesz marketingje?
Hiába a sok stikli és arrogancia, ez nem okoz érdemi támogatottság-csökkenést a kormánypártnak. Egy Abcúg-cikk döbbentett rá, hogyha van Magyarországon olyan párt, amelyik ért a politikai marketinghez, akkor az a Fidesz. Megértették, hogy nem az a lényeg, hogy mit csinálnak, hanem hogy mennyire tudják azt eltitkolni/bagatellizálni. A cikkben falusiakat kérdeztek az aktuálpolitikáról. A válaszokból kiderül, hogy sokan mennyire tájékozatlanok. A politikai apátia oka, hogy egyszerűen nem foglalkoznak politikával, mivel úgysem tudnak érdemben beleszólni annak életébe. Azaz, hiába a gusztustalanul gyors meggazdagodás Mészáros Lőrincnél, az emberek nagyrésze nem tud róla, vagy csak nem érdekli, mert szerintük, nem tudnak ellene mit tenni.
Remekül el tudják adni a megmentő szerepét, aki megvéd a migránsoktól/Brüsszeltől. Mivel erős a propagandagépezet, ezért minden faluban látják a plakátokat, így még az is „tudja”, hogy Brüsszel/migránsok „rossz(ak)” és a kormány a „jó”, aki egyáltalán nem néz TV-t. Emiatt sokan gondolnak rájuk megmentőként, aki „védelmet nyújt”. Bár az emberek döntő hányada okos/gondolkodó, mégis sokan esnek áldozatául a propagandának, ami elég a vezető pozícióhoz.
Véleményem szerint, amit a Fidesz csinál, az erkölcstelen, ugyanakkor briliáns. Parádésan kebelezik be a sajtót/médiát és azokon keresztül tökéletesen nyomják az egyszerű üzeneteket a népnek, amik által sokan azt hiszik, hogy a kormány a jó, mindenki más a rossz.