Balogh Ancsa
Orbán Viktort nap, mint nap láthatjuk az újságok, online hírportálok címlapjain és a televíziós hírműsorokban. Megfigyelhető, hogy ezt a szerzett médiát kiegészítve a plakátokon kívül, különféle marketing eszközökkel és csatornákon is egyre tudatosabban építik a személyes imàzsàt. Ezeken meresztül egyre közvetlenebb szerepben mutatják be, ahol személyes értékeit, mások iránti érdeklődését és tiszteletét hangsúlyozzák ki.
Az utóbbi időben a legismertebb ilyen videójának főszereplője Bözsi néni, aki egy átlagos és bájos idős asszony, aki hazánk legnéptelenebb falujában él. Őt az otthonában látogatta meg, amely helyszín és maga a személy is hitelessé teszi a jelenetet, a maga hibáival és természetességével, ahogy a permetezőt pakolja el a kis székről, miközben a miniszterelnök fogadására készül elő.
A bemutatkozás szívélyes kézfogással és az asszony bemutatkozásával indult, amely tisztelet és figyelem megadását egy csokor virág átadásával fokozza Orbán Viktor. Majd a házban egy rövid körbevezetés után természetesen a politikai vonulat is megjelenik a beszélgetésükben, aminek kapcsán az asszony a nyugdíjemelést köszöni meg és a miniszterelnök ígéretet tesz továbbira is, ha a gazdasági fejlődés engedi. Majd a kertbe érve a háziállatoknál mutatja meg legközvetlenebb és humoros oldalát Orbán Viktor, amikor a malacokat “Hello röfik” mondattal köszönti, ez a mondat hírértekkel látta el a videót, aminek köszönhetően több cikk is megjelent róla.
Ezt a videót Orbán Viktor személyes Facebook profilján osztották meg, amit azóta már több, mint 741.000 làttak és 10.000 feletti like-t zsebelt be, ami a többi videóhoz képest kiemelkedő teljesítménynek mondható. Természetesen az 1.800 komment között negatív vélemények is megjelennek, ennek ellenére előnyösnek vélem ennek a marketing eszköznek a használatát, mert olyan érzést kelt az emberekben, hogy Orbán Viktor közülük való, közvetlen, tisztelettudó és érdeklődik a magyarok helyzete iránt. Ezt a jelölt pozicionálása szakaszhoz kötném a marketing kampányon belül, ahol a megfelelő imázst és differenciálást igyekeznek kialakítani az emberek fejében.
Forrás:
http://www.origo.hu/itthon/20170506-hello-rofi-orban-viktor.html
http://tablet.hvg.hu/itthon/20170506_Orban_Hoppa_Na_hello_rofi
https://www.facebook.com/pg/orbanviktor/videos/?ref=page_internal
Merkovity, N. (2012). Bevezetés a hagyományos és az új politikai kommunikáció elméletébe (Vol. 39). Merkovity Norbert.