Közgázos MSc diákok blogbejegyzései

Polmark

Polmark

Multi-channel marketing és a digitális eszközök használatának elterjedése a politikai kampányok során

2016. június 10. - rbraun

Balázs Orsolya

A 2016-os USA-ban esedékes választások jóval többről szólnak, mint a különböző képviselt ideológiák összecsapásáról, a jelöltek üzenetének közvetítése manapság már elképzelhetetlen lenne a marketing eszközök széles tárházának használata nélkül. Ezeken belül is egyre nagyobb szerepet kapnak a kampány során a digitális eszközök, melyek lehetővé teszik, hogy a lehető legpontosabban érjük el célcsoportunkat, a lehető leghatásosabb módon. A dmnews.com egyik cikke részleteiben is taglalja a digitális világ előnyeit, valamint hátrányait a Sander’s kampány példáján bemutatva, mely alapul szolgált az alábbi bejegyzéshez is.

A technológia amellett, hogy hozzájárulhat kampányunk sikerességéhez, egyben akadályt is jelentve, úgy nevezett politikai zajt okozva hátráltathatja az üzenet továbbítását, azaz az indulóknak nem csak vetélytársaikkal kell szembeszállniuk, hanem kontrollálni kell azt a hatalmas keringő információmennyiséget, ahol egyszerre van jelen a pozitív és negatív információk halmaza, kapcsolódva egymáshoz különböző felületeken megjelenve, tömegeket elérve nap mint nap. Sanders csapata az online és offline eszközök megfelelő kombinációjával igyekszik megcélozni célcsoportjukat, melyek közül az alábbiakat emelhetjük ki: digital, social, mobile, e-mail, valamint a személyes interakciók.

Digital: Minden jelölt rendelkezik egy weboldallal, ahol a szavazók megtehetik adományaikat, valamint olvashatnak a programról és beszélgetéseket folytathatnak. Ezen felül megtalálhatóak az oldalon a különböző választási események, gyűlések, akár saját szervezésű összejöveteleket is szerveznek rajta keresztül, továbbá szállást ajánlhatnak fel, illetve kereshetnek a kampányútvonalon.

Social: A Facebook és Twitter lehetővé teszi a szavazók számára, hogy nyomon kövessék az aktuális eseményeket, illetve lehetőségük van arra, hogy ezeket megosszák és beszélgetéseket indítsanak az adott témában és a többi szimpatizáns között barátokra találjanak, kiépítve ismerettségi hálózatukat.

Mobile:  A mobileszközök sem maradnak ki a fókuszban lévő digitális eszközök közül, QR-kódok segítségével könnyedén szerezhetnek információkat eseményekről, valamint jelentkezhetnek rájuk.

Email: Ez a csatorna főként az adományozást szolgálja, de emellett természetesen a toborzásnak is az egyik eszköze.

Személyes kapcsolatok: A személyes kontakt továbbra is nagyon fontos szerepet játszik a kampány során, ezért a helyi személyes megjelenések, rendezvények, az esetleges door-to-door látogatások továbbra sem elhanyagolhatóak, mivel ezek során jöhet létre olyan mértékű közvetlen kapcsolat, mely elősegíti az elköteleződést, valamint serkenti a szavazóvágyat.

 

 

Forrás:

http://www.dmnews.com/multichannel-marketing/fueling-the-bern-through-multichannel-marketing/article/483668/

A bejegyzés trackback címe:

https://polmark.blog.hu/api/trackback/id/tr188797508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása