Kulcsár Tamás
Az anti marketing kampányok alap esetben azt jelentik, hogy úgy reklámozzák magukat a cégek, hogy nem reklámozzák magukat. Jelen esetben egy kicsit másról van szó, itt inkább a szó szoros értelmében vesszük az anti marketinget, ugyanis ténylegesen olyan tevékenységet folytatnak, ami negatív hatással van a termék (jelen esetben egy párt) népszerűségére.
Az elmúlt években számtalan olyan botrányos történetről olvasni, hallani, ami megüti az ember ingerküszöbét. Ez így van mióta világ a világ, csak valahogy mostanában mégis mintha ez egy kicsit túl sűrűn jönne szembe az emberrel.
Akár az interneten, vagy akár az újságokban, egyre gyakrabban hallani arról, hogy milyen sötét van az utcán, pedig újak a lámpáink, vagy, hogy pár ember nagyon szerencsés csillagjegy alatt született, mert sok hold földet tudnak vásárolni bagóért. A nemzeti bankunk meg most már eljutott oda, hogy berendezhet egy kis múzeumot házon belül, vagy akár bérbe is adhatja a festményit baráti áron. Habonyodalmak lennének a festményekből, azt baráti összefogással talán megoldanák.
Ilyen és ehhez hasonló történeteket olvashatunk hónapról hónapra. A 2010-es választások után, és előtt is azt lehetett látni, hogy a Fidesz kommunikációja erős, megalapozott, és még ágyúval se lehetne áttörni. Jelenleg viszont teljesen más a helyzet. Nincs szükség az ellenzéki pártok aknamunkájára, mert anélkül is romlik a „marketing”.