Anonymus
A választások során vannak bizonyos témák, amelyek minden párt számára stratégiai jelentőségűek, mint például az oktatás vagy az egészségügy helyzete. Ezek a témák éppúgy megjelennek az amerikai elnökválasztások során, mint a magyarországi miniszterelnök választások esetében. Nyilván ez a jelenség nem véletlen, ezek azon területek, amelyek a legtöbb embert érintenek és bizonyos értelemben vagyoni helyzettől és lakóhelytől függetlenül mindenkire hatással van... A lakóhely és az anyagi helyzet kis mértékben befolyásolhatja a lakosság érintettségét. Vagyoni helyzet értelmében véve ez lehet magánintézményi szolgáltatások igénybevétele, a lakóhelyet illetően pedig a különböző városok különböző színvonallal rendelkező állami intézményei.
A téma a jelenlegi FIDESZ kormány választási programjának egyik fő pontjaként, már a 2006-os Gyurcsány – Orbán miniszterelnökjelölti vitában is felmerült. A FIDESZ számára ez a választás sikertelenül zárult, majd négy év ellenzékben eltöltött idő után, a választási kampányban újra felmerült az egészségügy kérdése. A FIDESZ rossz színben tüntette fel az egészségügy helyzetét, amelynek okozójaként a szocialista kormányt jelölte meg. A FIDESZ számos fejlesztést ígért az egészségügy területén.
Ezzel szemben az egészségügy azóta talán még rosszabb helyzetbe került, mint korábban volt. A kórházi alapellátásra és a gyógyszertámogatásra fordított összegek egyaránt csökkentek az előző évekhez képest. A kórházi várólisták jelentősen növekedtek. Jelenleg egyre több az elvándorló orvos és egyéb egészségügyi dolgozó, bár ennek megszüntetése is szerepelt a választási programban. Az elvándorlás azonban nem meglepő, hiszen a bérszínvonal nem csak nyugaton, de még Szlovákiában is jelentősen a magyarországi bérszínvonal felett van.
Következtetésképpen elmondható, hogy a választási programban beígért változások többnyire nem valósultak meg, sőt a helyzet bizonyos értelemben rosszabbra is fordult, mint a kormányváltást megelőző időszakban. Ez a folyamat, azonban nem csak az egészségügyre hanem számos egyéb területre is egyaránt igaz lehet.
Elmondható, hogy a pártok a választási kampányaik során nem csak a fent említett esetben, hanem általánosságban megpróbálnak többet ígérni, mint amit valóban teljesíteni tudnak. Teszik ezt annak érdekében, hogy minél több szavazót nyerjenek meg.
Számos politikai marketing könyv és folyóirat említi, hogy a siker eléréséhez a jelölt pártnak egy kívánt jövőbeli állapotot kell mutatni a szavazói számára, amelyben azok hihetnek.