Közgázos MSc diákok blogbejegyzései

Polmark

Polmark

#voteforme

2016. május 30. - rbraun

Juhász Judit

A direkt marketing egy régóta használatos marketingkommunikációs eszköz, melynek egyik legnépszerűbb formája a hagyományos direkt mail.

Ennek röviden a lényege, hogy postai úton juttathatjuk el üzenetünket célcsoportunk számára. Az üzenet lehet bármi, a lényeg, hogy hogyan fogalmazzuk meg azt, milyen szavakat használunk, milyen információkat ragadunk ki, és hangsúlyozunk, és, hogy mindezt milyen vizuális eszközökkel próbáljuk még hitelesebbé, szimpatikusabbá tenni a fogyasztók számára, hogy biztosan eljusson hozzájuk az üzenetünk. Ezen felül lehetőségünk van, hogy közvetlen választ váltsunk ki a fogyasztóból, ilyen lehet például a vásárlás, regisztráció, és ez által mérni tudjuk az eszköz hatékonyságát. A postai direkt mail esetén a fogyasztónak azonban mindig biztosítani kell a ,,korlátozás és indoklás nélküli, ingyenes leiratkozási lehetőséget”. Ezt hívják opt-out rendszernek.

A hagyományos direkt mail előnyeit nem csak az üzleti szféra szereplői használják ki, hanem már régóta a politikai élet szereplői is előszeretettel használják ezt a kommunikációs formát. Ez alól a kormány sem kivétel. Idén márciusában mindenki megtalálhatta postaládájában a kis kék füzetet, mely részletesen és pontosan leírta, hogy a ,,Magyar Reformok Működnek!”. A 18 oldalas tájékoztató kiadványt több mint 4 millió háztartásba jutatták el. Ebből a kis kék füzetből megtudhatjuk, hogy például nőtt a minimál bér, sokat spóroltunk a rezsicsökkentéssel, nagyobb nálunk a gazdasági növekedés, mint az EU-ban, bővült a családi adókedvezmény, csökkent a személyi jövedelemadó és így tovább. A füzetet olvasva mindem szépnek és jónak látszik. De akkor hol itt a probléma? A gond az, hogy ez a kis tájékoztató füzet kiragadott, jól hangzó, számszerűsített adatokkal próbál minket meggyőzni arról, hogy minden rendben van, holott a valóság ennél sokkal árnyaltabb. Ez nem egy objektív tájékoztató, ahogy azt be szeretnék állítani, hanem a valóság torzítása.

Legvégül a füzet felajánlja a lehetőséget a további kapcsolattartásra, mint minden jól felépített direkt mail. Itt én viszont inkább az opt-out opciót választanám.

A bejegyzés trackback címe:

https://polmark.blog.hu/api/trackback/id/tr928757996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása