Közgázos MSc diákok blogbejegyzései

Polmark

Polmark

Trump balhé

2016. május 19. - rbraun

Farkas Gréta

Az Amerikai Egyesült Államok elnökválasztása mindig is egy nagy show volt, viszont jött egy ember, aki minden eddig megszokott rendszert felborított és mostanra már minden létező dolgot felülírt. Ő Donald Trump, az ízig-vérig amerikai üzletember, író és médiaszemélyiség, aki a republikánus párt színeiben indul a 2016-os amerikai elnökválasztáson.

Tavaly még kevesen gondolták, hogy esélyes lehet az elnöki posztra, viszont mára már gyakorlatilag a republikánusok összes mérsékelt riválisát kiütötte a nyeregből. Egy jól kidolgozott és felépített stratégia áll mögötte. Sikere annak is köszönhető, hogy a médiát a saját szakállára használja, sőt szinte a szabad sajtó erőtlenné vált Trump erőszakos tempójával szemben. Egyik nap szembe megy Mexikóiakkal, másik nap a kínai kormányt becsmérli, Pápának beszól vagy a terroristákat fojtaná vízbe és mire a sajtó és az emberek jobban kiboncolnák a storyt, addigra már kijön a következő balhéval. Médiahack a köbön. Mindig is ügyelt arra, hogy a kinyilatkoztatásaival megbotránkoztassa az embereket, így mindig eléri, hogy mindenki róla beszéljen. Ez az egyik fő stratégiája, hogy állandóan róla beszéljenek, állandóan a csúcson legyen. Még az előválasztás időszakában volt egy rövid időszak, hogy picit csökkent a hype maga körül, erre elkezdte a saját nemi szerve méretét firtatni, majd a közönség, az internet szinte felrobbant.

Trump a Média hacker

A Fivethirtyeight.com elemzése alapján az amerikai politikai hírek 68%-a róla szóltak és körülbelül minden harmadik nap ő generálta a vezető hírt. Az ingatlanmágnás azzal nyomja le az ellenfeleit, hogy mindenkinél több szaftos hírt szolgáltat a médiának. És hogy ezek miről is szólnak? A balhéról. Ebben profi. Balhézik a nyilatkozatai során, balhézik a kampányrendezvényeken, tv show-kba, twitteren és gyakorlatilag mindenhol.

A New York Times összesítése szerint a balhéjai nem véletlenek. 1,2 millió dollárt költött a médiai megjelenésekre, de a balhéinak köszönhetően 2 milliárd értékű műsoridőhöz jutott gyakorlatilag ingyen.

Látható, hogy a szintén republikánus Bush, vagy a demokrata Sanders és Clinton mennyit költött Februárban Trumphoz képest. Jól működik a kampánya, ráadásul költséghatékony is. Ahogy mondani szokták a negatív reklám is reklám. Ellenfelei nem számoltak ilyen harcra, nem számoltak egy ilyen jelöltre, aki úgymond nem a klasszikus politikát követi. Megbabonázta az egész amerikai médiát, az egyszer biztos. Mindenféleképpen figyelnünk kell rá, függetlenül attól, hogy céljai jók e vagy sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://polmark.blog.hu/api/trackback/id/tr598732202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása