Farkas Gréta
Az Amerikai Egyesült Államok elnökválasztása mindig is egy nagy show volt, viszont jött egy ember, aki minden eddig megszokott rendszert felborított és mostanra már minden létező dolgot felülírt. Ő Donald Trump, az ízig-vérig amerikai üzletember, író és médiaszemélyiség, aki a republikánus párt színeiben indul a 2016-os amerikai elnökválasztáson.
Tavaly még kevesen gondolták, hogy esélyes lehet az elnöki posztra, viszont mára már gyakorlatilag a republikánusok összes mérsékelt riválisát kiütötte a nyeregből. Egy jól kidolgozott és felépített stratégia áll mögötte. Sikere annak is köszönhető, hogy a médiát a saját szakállára használja, sőt szinte a szabad sajtó erőtlenné vált Trump erőszakos tempójával szemben. Egyik nap szembe megy Mexikóiakkal, másik nap a kínai kormányt becsmérli, Pápának beszól vagy a terroristákat fojtaná vízbe és mire a sajtó és az emberek jobban kiboncolnák a storyt, addigra már kijön a következő balhéval. Médiahack a köbön. Mindig is ügyelt arra, hogy a kinyilatkoztatásaival megbotránkoztassa az embereket, így mindig eléri, hogy mindenki róla beszéljen. Ez az egyik fő stratégiája, hogy állandóan róla beszéljenek, állandóan a csúcson legyen. Még az előválasztás időszakában volt egy rövid időszak, hogy picit csökkent a hype maga körül, erre elkezdte a saját nemi szerve méretét firtatni, majd a közönség, az internet szinte felrobbant.
Trump a Média hacker
A Fivethirtyeight.com elemzése alapján az amerikai politikai hírek 68%-a róla szóltak és körülbelül minden harmadik nap ő generálta a vezető hírt. Az ingatlanmágnás azzal nyomja le az ellenfeleit, hogy mindenkinél több szaftos hírt szolgáltat a médiának. És hogy ezek miről is szólnak? A balhéról. Ebben profi. Balhézik a nyilatkozatai során, balhézik a kampányrendezvényeken, tv show-kba, twitteren és gyakorlatilag mindenhol.
A New York Times összesítése szerint a balhéjai nem véletlenek. 1,2 millió dollárt költött a médiai megjelenésekre, de a balhéinak köszönhetően 2 milliárd értékű műsoridőhöz jutott gyakorlatilag ingyen.
Látható, hogy a szintén republikánus Bush, vagy a demokrata Sanders és Clinton mennyit költött Februárban Trumphoz képest. Jól működik a kampánya, ráadásul költséghatékony is. Ahogy mondani szokták a negatív reklám is reklám. Ellenfelei nem számoltak ilyen harcra, nem számoltak egy ilyen jelöltre, aki úgymond nem a klasszikus politikát követi. Megbabonázta az egész amerikai médiát, az egyszer biztos. Mindenféleképpen figyelnünk kell rá, függetlenül attól, hogy céljai jók e vagy sem.