Hillary Clinton csütörtökön a „Women In The World” konferencián vett részt, ahova 2010-es kezdete óta minden évben ellátogat. Idén már elnökjelöltként tette mindezt és bejelentése óta ez volt a legnagyobb rendezvény, ahol megjelent, itt volt a legnagyobb a közönség.
Ennél jobb alkalmat nem is választhatott volna, hiszen kampányának sarokköve a nők egyenjogúsága, ezzel kapcsolatos véleményét, nézeteit pedig tökéletesen ki tudta bontakoztatni a konferencia apropóján. Nagyon befogadó közönség előtt tehette mindezt, ami kifejezetten jó tett megítélésének akkor, amikor Hillarynek egy másik, negatív üggyel is szembe kellett néznie. Napvilágra került ugyanis, hogy a Clinton alapítvány több tízmillió dollárnyi adományt fogadott el, amikor az orosz Rosatom felvásárolta a kanadai Uranium One céget, amely az USA urán bányászatának egyötödét uralta, Hillarynek pedig külügyminiszterként ezt jóvá kellett hagynia.
Ilyen körülmények között beszélt tehát a demokraták legesélyesebb elnökjelöltje a női egyenjogúságról a már említett konferencián. Otthon érezhette magát, kényelmes pozícióban volt, hiszen egy olyan színpadon beszélt, ahol rajta kívül több erőteljes, híres nő is tiszteletét tette és olyan témáról beszélt, amely élete munkájához kapcsolódott.
Beszéde központjában az állt, hogy a „ha a nők boldogulnak, akkor mindenki boldogul” („when women get ahead, everyone gets ahead”). A „get ahead” szókapcsolatot már indulási kampányvideójában is használta. A kampányvideóból egy másik elem is visszaköszönt New Yorkban a konferencián, mégpedig az, hogy ha a nők erősek, akkor az ország is erős. A gondolatmenet úgy teljes, hogy „Ha a nők erősek, a családok erősek. Ha a családok erősek, az országok is erősek”.
Érdekes volt, hogy sok helyen kettős értelmet is nyerhettek a mondatai. A nők egyenjogúságáról szóló „Nagyon közel vagyunk, közelebb, mint valaha.” mondattal arra is utalhatott, hogy ő áll közel az elnöki pozícióhoz, hiszen magasan vezeti a közvélemény-kutatásokat. A „this work is far from finished” mondat pedig utalhatott egyrészt az egyenlő fizetésekre nemtől függetlenül vagy arra, hogy még csak most kezdődött el a kampányidőszak és még nem nyerte meg a választásokat, azonban ezt szeretné és ezért szüksége van az emberek további támogatására is.
Az egész beszéde azonban azt mutatta, hogy a két jelentés egybefonódik, hiszen a nők jogaiért való harcolás az egyik legfontosabb dolog (lesz) a kampánya során és megválasztása esetén az ország irányítása során is.
A konferencia tökéletes marketingeszköz volt Hillary számára, hiszen a kampányának sarokkövét tudta népszerűsíteni, tudatosítani tudta az emberekben, hogy mi is a fő célja és mit szeretne elérni elnöknőként. Azon kívül, hogy egy, a szívéhez közelálló témában beszélhetett nagy közönség előtt, tudta népszerűsíteni saját magát és a kampányát is, ezáltal pedig szavazókat nyerhetett, illetve másokat erősíthetett meg a belé fektetett hitükben.