Anonimka
Hillary Clinton rengeteg szerepben jelent már meg mióta belépett a politikai életbe. Először egy karrierista, törtető nőként volt jelen a köztudatban. Később Bill Clinton oldalán, First Lady-ként kellett a gondoskodó feleséget és családanyát megtestesítenie, ezt az imázst építették fel neki. Majd a karrierista, törtető, megközelíthetetlennek tűnő nő szerepét újra elővették, ahogyan azt a 2008-as választások idején is láthatták az emberek.
Viszont a 2016-os elnökválasztási kampánya során nőies, érzelmesebb oldalát mutatja a szavazók felé. A time.com „Hillary Clinton Launches a More Personal Campaign” című cikke szerint Hillary anyai, gondoskodó vonásait szeretnék kiemelni a kampány során. A kampányfőnöke szerint fontos, hogy megmutassák az embereknek, hogy milyen személyes motivációi vannak, amiért elnökké szeretne válni.
Személyesebb hangnemben beszél a választókhoz, például sokat említi unokáját vagy édesanyját, és számos személyes történetet elmesél. Példaként édesanyjáról mesélt történettel próbálja alátámasztani, hogy miért elkötelezett a középosztályt érintő problémákban. Így próbálja az emberek bizalmát megnyerni. A felmérések szerint a női választóknál ez pozitív hatást ért el. Ez viszont kettősséget is okozhat, mert egyrészt megmutatja „gyengébb”, nőies oldalát, ami viszont politikai vezetőként sokak szemében hátránynak is tűnhet.
A stratégiában egy további fontos lépés, hogy még nem sokkal a választások kezdete előtt új könyvet publikált. A memoár címe „Hard choices” és központjában a nagymamasága áll. Már evvel a lépéssel is előkészítették a kampányt, hogy minél hitelesebb legyen a gondoskodó, anyai, nagymamai szerep. Kérdéses viszont, hogy ez a szerepkör mennyire illik egy elnöktől elvárt szerepkörhöz.
Hillary Clinton stratégiája eddig úgy tűnik beválhat, hiszen ő az egyik legesélyesebb a győzelemre.