Anonimka
Donald Trump egyáltalán nem a hagyományosnak mondható módszerekkel próbálja meggyőzni az amerikai szavazókat. Minden bizonnyal ő a jelöltek között a legmegosztóbb személyiség. Nem a megszokott kampánytervezési módszereket használja, de az eredmények szerint a választók pozitívan reagálnak erre. A Time „5 Reasons Donald Trump’s Brand Is So Wildly Powerful” című cikkében egy márkaszakértő segítségével gyűjtötték össze Trump személyes márkájának fő elemeit. A cikk szerint Trump tudatosan nem törődik a hagyományos politikai játékszabályokkal. Trump beszédeiben nyíltan ellenséges hangnemet üt meg ellenfeleivel szemben, illetve például gyakran káromkodik. A szakértők szerint ez azért fontos, mert azáltal hogy Trump nyíltan felvállalja a negatív tulajdonságait, az emberek könnyebben tudnak azonosulni vele. Az őszinteség azért lényeges, mert az emberek általában bizalmatlanok a politikusokkal szemben. Trumpról azt gondolják, hogy ki mer mondani olyan tényeket, amiket más politikusok nem. A rasszizmus vagy a szexizmus nem szűnt meg Amerikában. Sok embert még mindig felháborít például azonos neműek házasságának engedélyezése. Trump erre is épít kampányában.
Trump kampányának szlogenje úgy hangzik, hogy „Tegyük újra naggyá Amerikát”. Az elemzők szerint ez is fontos eleme a márkaépítésének, mert egyszerű és egyértelmű.
A kampányának sikere az üzleti múltjának is köszönhető, mivel azt tükrözi, hogy nagy sikereket ért el több területen is, ami az emberekben azt az érzést kelti, hogy elnökként is ilyen eredményeket fog elérni. Saját maga finanszírozza a kampányát, emiatt a választók függetlennek látják.
Trump követői a média szerint a kevésbé iskolázott, fizikai és irodai munkát végző fehérek. Nem arra törekszik, hogy minél több szavazót megnyerjen, hanem egy réteget próbál minél hatékonyabban megnyerni. Jól ismeri ezt a célcsoportot és a kampánya tudatosan ezekre az emberekre épít.